Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Contact
Announcements
Edições
Current
Archives
Submissões
Submeter um artigo
Condições para submissão
Diretrizes para autores
Processo de publicação
Processo de avaliação pelos pares
Declaração de direito autoral
Indexadores
Template
Institucional
PPGEA
SIB
FURG
PROPESP
OJS
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 29 No. 1 (2024): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Vol. 29 No. 1 (2024): Ambiente & Educação: Revista de Educação Ambiental
Published:
2024-07-30
Editorial
Editorial
Alana das Neves Pedruzzi, Roberta Ávila Pereira, Taís dos Santos Lopes Corrêa
1 - 9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.17865
Artigos
School Basin: participatory action research as a methodological strategy
pesquisa-ação participativa como estratégia metodológica
Luciana Pardinho Santos Caetano, Nubia Caramello, Patrícia Soares de Maria de Medeiros
1 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16197
The (un)cover-up of the other
the trans selection process of FURG as an experience of Environmental Education
Renato Duro Dias
1 - 17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.17093
Art-mediated educational interventions to raise socio-environmental awareness
Josymar Cleiton Pereira de Barros, Ana Paula Abrahamian de Souza, Mariana Guenther
1 - 22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16560
Problem-based learning in Science teaching:
Didactic strategy applied in a school in the city of Tucuruí/PA
Milena Lopes da Silva, Karen Thayane Grangeiro Farias, Bianca Venturieri
1 - 23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16550
The environmental theme and the educational process in municipal schools: a study carried out with directors of school units in the south of Minas Gerais
um estudo realizado com diretores de unidades escolares no sul de Minas Gerais
Elisandra Aparecida Silva Fernandes, Luciano Fernandes Silva
1 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16490
Educação Ambiental, Sustentabilidade e Gestão de Resíduos Sólidos
percepções em Ponta Grossa, Paraná, Brasil
Leonardo Souza Santos, Natalie Alana Pedroso, Lia Maris Orth Ritter Antiqueira
1 - 19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16371
Monitoramento de CO² em ambientes internos escolares e sensibilização sobre as problemáticas ambientais pós-pandemia
Caroline Bomfim, Eloiza Torres, Gwendolyn Blue
1 - 20
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16362
As conexões entre a Arte Ambiental com a Educação Ambiental
reflexões a partir de experiências em educação formal e não formal
Fernanda Eiras Rubio, Mônica Conceição dos Santos Peres, Andrea Rabinovici
1 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16297
THE INTERPRETATIVE TRAIL AS AN ENVIRONMENTAL EDUCATION METHODOLOGY IN A SCHOOL IN THE CAMPO OF CUIABÁ/MT
INTERPRETATIVE TRAIL
Edilaine Cristina da Silva Almeida, Maria Auxiliadora de Almeida Arruda, Marcelo Franco Leão
1 - 17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16223
Parks in the environmental education strategy: belonging and care
pertencimento e cuidados
Aloísio Ruscheinsky, sra, Jussara Irassochio Padilha
1 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16218
Educação ambiental e cultura maker no contexto da educação 4.0
Mauricio Quelhas Antolin, Gisele Duarte Caboclo Antolin, Paula De Castro Brasil
1 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.15629
Dialogues on Climate Changes
experience in a remote extension course carried out with academics and graduates of teacher license course
Pedro Henrique Bueno, Lilian Souza Vismara, Josmaria Lopes de Morais
1 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16163
Hans-Georg Gadamer’s Philosophical Hermeneutics:
a proposal of an (anti)method for the Environmental Education
Vanessa dos Santos Moura
1 - 17
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16157
Understandings about sustainability
a study about state schools in Varginha, Minas Gerais
Bianca Gomes da Costa, Elaine Angelina Colagrande
1 - 25
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16152
Teacher education
environmental sustainability in early childhood
Raquel Caparroz Cicconi Ramos, Isabel Cristina Bohn, Eduardo Augusto Werneck Ribeiro
1 - 24
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16149
Para além da integração da educação ambiental
uma ambientalização curricular na Educação Superior
Paulo Roberto Serpa, Verônica Gesser, Bruna Carolina de Lima Siqueira dos Santos
1 - 19
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16118
Health-environment relationship and the perspective of Environmental Education during nursing training: teaching representation
representação docente
Janaina Sena-Castanheira, Sheron Penha Serrano
1 - 23
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16079
Critical environmental education
study on the use of environmental cinema in municipal schools in Dourados/MS
Verônica Maria Bezerra Guimarães, Juliana de Oliveira Teixeira
1 - 22
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.16066
Pedagogical potential of urban green areas
how to integrate biodiversity conservation into environmental education?
Lucas Costa Monteiro Lopes, Sandra Escovedo Selles
1 - 26
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.15952
Indústria da moda, educação ambiental e sustentabilidade
Kênia Aparecida Ramos Silva, José Claudio Junqueira Ribeiro
1 - 21
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/ambeduc.v29i1.15926
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
Keywords
Current Issue
Information
For Readers
For Authors
For Librarians