Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores Ad hoc
Indexers
Privacy Statement
Current
Archives
Submissions
FURG
PPGEDU
SIB
Announcements
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 20 No. 2 (2011)
Vol. 20 No. 2 (2011)
Published:
2012-05-25
Expediente
João Alberto da Silva, Carmo Thum
PDF (Português (Brasil))
Apresentação
Apresentação
PDF (Português (Brasil))
Dossiê temático
A identificação profissional de licenciandos em Ciências Biológicas na perspectiva epistemológica de Ludwick Fleck
Patricia Caldeira Tolentino, Ademir José Rosso
9-18
PDF (Português (Brasil))
Scientific literacy: comparing undergraduates, graduates and Chemistry teachers
Andrea Norema Bianchi de Camargo, Fabiana Dias Pilar, Marcus Eduardo Maciel Ribeiro, Mirian Fantinel, Maurivan Güntzel Ramos
19-29
PDF (Português (Brasil))
Dimensions of innovation in Chemistry teaching from the perspective of qualified informants
Gabriela Meroni, María Inés Copello, Fernando Ferreira
31-42
PDF (Português (Brasil))
SPEECHES INTERACTIONS AND THE TIME DISTRIBUTION OF CHEMESTRY CLASSES BASED ON SITUATION OF STUDY
Jaqueline Vianna, Fabiele Korte Ribas, Otavio Aloisio Maldaner
43-53
PDF (Português (Brasil))
História e Filosofia da ciência: um panorama em eventos e periódicos de ensino de Física
Saul Benhur Schirmer, Inés Prieto Schmidt Sauwervein
55-66
PDF (Português (Brasil))
THE STAGE CURRICULUM IN TEACHER TRAINING COURSE FOR THE BACHELOR OF BIOLOGICAL SCIENCES UNIVERSITY OF PELOTAS
Guilherme Cardoso, Juliana Hartleben da Costa, Rita de Cássia Morem Cóssio Rodriguez
67-79
PDF (Português (Brasil))
Pós-graduação e educação básica brasileira: uma iniciativa da CAPES para subsidiar a política de fomento da rede públicaaos professores de educação básica
Zena Martins, Marta Elias Ribeiro de Oliveira, Alexandre Marafon Favero, Pedro Farage Assunção, Maria Rosa Chitolina Schetinger
81-92
PDF (Português (Brasil))
Educação e saúde nos anos iniciais do ensino fundamental: um estudo de caso
Daniela Dressler Dambros, Marcelli Evans Telles dos Santos, Dandara Fidélis Escoto, Marlise Grecco de Souza Silveira, Vanderlei Folmer
93-103
PDF (Português (Brasil))
WRITING AND READING OF TEACHERS IN TRAINING OF SCIENCE AND BIOLOGY
Ana de Medeiros Arnt
105-116
PDF (Português (Brasil))
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Français (Canada)
Português (Brasil)
Keywords
Information
For Readers
For Authors
For Librarians