THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/momento.v32i03.14396

Keywords:

Keywords: Sport. Social Project. Vulnerability.

Abstract

Abstract: Sport, together with other interventions, has proven to be a very important tool, helping and showing young people in social vulnerability a perspective of the future with countless possibilities. (CASTRO; SOUZA, 2011). This study aimed to identify the importance of the Play Aurora Social Sports Project for children and families after their participation in the project. The qualitative approach research used a narrative interview, in which 6 children who attended the Joga Aurora Project and their respective families, selected for convenience, participated in the study. From the analysis categories “Children's experiences with the project”, “Family members' perceptions about the project” we can identify the importance that the social sports project had for them, positively impacting their lives and exerting influence beyond their participation.

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Author Biographies

Lucas Ressler dos Santos, Universidade Feevale

Graduado em Educação Física pela Universidade Feevale (2022).

Diego Matheus Schaab, Universidade Feevale

Possui graduação de Licenciatura em Educação Física pela Universidade Feevale (2018), é mestre (2020) e doutorando em Diversidade Cultural e Inclusão Social pela mesma instituição. Pesquisa Qualidade de Vida e Inclusão, com o foco nos seguintes temas: aptidão física e qualidade de vida relacionada a saúde.

 

Denise Bolzan Berlese, Universidade Feevale

Doutora em Diversidade Cultural e Inclusão Social pela Universidade Feevale. Mestre em Distúrbios da Comunicação Humana da Universidade Federal de Santa Maria. Professora do Curso de Educação Física da Universidade Feevale.

Magale Konrath, Universidade Feevale

Doutora em Ciências Sociais Aplicadas pela Universidade Federal do Rio dos Sinos. Mestre em Ciências Sociais Aplicadas pela Universidade Federal do Rio dos Sinos. Graduada em Educação Física pela Universidade Feevale. Especializada em Ciências do Movimento Humano. Professora do Curso de Educação Física da Universidade Feevale.

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Published

2024-01-09

How to Cite

Santos, L. R. dos ., Schaab, D. M., Berlese, D. B., & Konrath, M. (2024). THE SOCIAL SPORTS PROJECT PLAYS AURORA FROM THE PERSPECTIVE OF SCHOOL CHILDREN AND FAMILIES. Momento - Diálogos Em Educação, 32(03), 336–352. https://doi.org/10.14295/momento.v32i03.14396