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Autores/as

DOI:

https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i2.13309

Palabras clave:

Participatory methodologies, evaluation, banking education, environmental education principles

Resumen

The object of this research is a course of Environmental Education and Citizenship taught at a federal university in Brazil. The research objectives were to identify the contents depicted by students in their final individual narratives of the course and analyze their occurrence for the group as a whole. The methodology was content analysis. We conclude that the methodology bears a central role in the composition of a course, on the importance of the pedagogical dimension of environmental education and on the importance of the course to deconstruct clichés, which are brought by students to higher education about environmental and environmental education matters.

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Biografía del autor/a

Daniel Fonseca de Andrade, Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro

Licenciado e Bacharel em Ciências Biológicas, Mestre e Doutor em Ciência Ambiental, docente do Departamento de Ciências do Ambiente da Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro, UNIRIO, e coordenador do LAPEAr, Laboratório de Ações e Pesquisas em Educação Ambiental.

Tainá Figueroa Figueiredo, Universidade Federal do Rio de Janeiro

Cientista Ambiental, Bióloga, Mestra e Doutoranda em Educação em Ciências e Saúde no Instituto NUTES/UFRJ. Atualmente é pesquisadora no Laboratório de Limnologia UFRJ, investiga processos de formação docente em educação ambiental e educação em ciências

Aline Silva Machado, Pontíficia Universidade Católica do Rio de Janeiro

Doutoranda em Educação na Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC-Rio, na temática de educação sobre drogas. Possui mestrado pela Escola Nacional de Botânica Tropical do Instituto de Pesquisas Jardim Botânico do Rio de Janeiro - ENBT/ IP JBRJ, na área de Ecologia Vegetal; bacharelado e licenciatura plena em Ciências Biológicas pela Universidade Federal do Estado do Rio de Janeiro - UNIRIO. Atualmente integra o Diversias - Grupo de Estudos em Diversidade, Educação e Controvérsias da PUC-Rio e leciona na rede particular de ensino. Foi professora do Colégio de Aplicação da UFRJ e do Curso de Formação de Oficiais Bombeiros, do CBMERJ.

Citas

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Publicado

2022-12-26

Cómo citar

Fonseca de Andrade, D., Figueroa Figueiredo, T. ., & Silva Machado, A. (2022). português: português. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 27(2), 1–26. https://doi.org/10.14295/ambeduc.v27i2.13309