Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
About
About the Journal
Editorial Team
Avaliadores
Privacy Statement
Current
Edições anteriores
Submissions
Announcements
PPGEA
CAPES
FURG
Sobre a FURG
PROPESP
CGTI
Biblioteca FURG
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 2 (2024): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental: fluxo contínuo
Vol. 41 No. 2 (2024): Revista Eletrônica do Mestrado em Educação Ambiental: fluxo contínuo
Published:
2024-08-13
Editorial
Editorial
Tamires Lopes Podewils, Sabrina Meirelles Macedo, Lisiana Lawson Terra Silva
1-9
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.17921
Artigos
Diseño y evaluación de un programa educativo para la promoción del consumo responsable en grupos estudiantiles universitarios
Winston Fernando Zamora Burbano, José Alí Moncada Rangel
10-29
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15539
Educación Ambiental antes y después de la firma del Acuerdo de Paz en Colombia
una revisión
Andres Alfonso Figueroa Ramirez, Adriana Maria Imperador
30-51
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15470
Methodologies of environmental education in the brazilian conservation units: a review from 2011 to 2021
uma revisão de 2011 a 2021.
Pedro Alves da Costa Filho, Letícia Sousa dos Santos Ferreira, Patrícia Maria Martins Nápolis Nápolis
52-72
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.14987
Indicadores para avaliação do espaço físico escolar na educação ambiental
Anna Carolina Espósito Sanchez, Bianca de Morais Silva, Estefani Martins Ferreira , Valéria Ghisloti Iared
73-89
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15138
Environmental Education in dengue prevention and control in a school in the municipality of Codó, Maranhão
Thays Cruz Freitas, Rozinete Guimarães de Pinho, Ana Luiza Privado Martins Feitosa
90-109
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15183
Natureza e cultura ou naturezas-culturas?
Problematizando as relações humanas com o mundo natural e seus efeitos na crise ambiental
Cíntia Gruppelli da Silva, Paula Corrêa Henning
110-132
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15277
We explain to you what environmental racism is
Marcel Jardim Amaral, José Vicente de Freitas
133-144
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15424
Justiça Climática:
Como as mudanças do clima vem afetando a vida da etnia Terena do Município de Aquidauana -MS
Elisangela Castedo Maria Nascimento, Heitor Queiroz de Medeiros
145-163
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15439
Panorama das pesquisas brasileiras em Educação Ambiental com Fenomenologia (2001-2020)
Jerry Adriano Raimundo, Ronualdo Marques, Carlos Eduardo Fortes Gonzalez
164-187
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15474
Preserving the soul of the Cerrado: state of the art of the interaction between Environmental Education, Brazilian Literature, and the works of Cora Coralina (2012 – 2022)
estado da arte da interação entre Educação Ambiental, Literatura Brasileira e a obra de Cora Coralina (2012 – 2022)
Vinícius, Giovana Tavares
188-208
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15516
Dialogues between Citizen Science and Environmental Education
Lorena Nascimento Santos, Christiana Cabicieri Profice, Alexandre Schiavetti, Fernando Enrique Grenno
209-228
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15603
The environmental problems of the municipality of Cariús-Ce in the perception of high school students
Valdislan Mendes Antunes, Lucas Saraiva Braga Brito, Bruno Edson-Chaves, Alana Cecília de Menezes Sobreira
229-254
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15490
Avaliação e Currículo no evento da ANPED: fundamentos e práticas de Educação Ambiental
Rosangela Inês Matos Uhmann, Letícia Gabrielhi Rocha
255-275
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15663
An analysis of the Civil Engineering curriculum from the perspective of the competencies indicated in Gaia 2.0: Contributions to the common world that aims to form a culture focused on sustainability
Patricia Zeni de Sá, Tamara van Kaick, Noemi Sutil
276-296
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15695
O ensino e aprendizagem em Educação Ambiental -
experiências das crianças com os anfíbios na Educação Infantil
Thayse Smek Uberna, Peterson Trevisan Leivas
297-319
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15757
Environmental education strategies applied to the caatinga
Dione Dulcinea dos Santos, Maria Núbia Medeiros de Araújo Frutuoso
320-338
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15690
“Invisible” communities of rivers: an environmental education workshop on benthonic invertebrates
uma oficina de educação ambiental sobre invertebrados bentônicos
Maria Eduarda de Castro Cosendey Alves, Jorge Gabriel Fernandes Genovez, Maria Silvina Bevilacqua, Rafael Nogueira Costa
339-358
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.16229
Environmental education and visual depictions
pictorial representations in the series Jatobá by Rosana Paulino (2019)
. ., . ., Simone Grohs Freire
359-379
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.16575
Dimensions of nature in Paulo Freire's Pedagogy of Hope:
contributions to critical and humanizing environmental education
Rodrigo da Luz, Rosiléia Oliveira de Almeida
380-404
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.16768
Resenhas
Terry ataca novamente:
crítica filosófica do mal e educação ambiental
Marlécio Maknamara
405-410
PDF (Português (Brasil))
DOI:
https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.17188
Make a Submission
Make a Submission
Language
English
Español (España)
Português (Brasil)
indexadores
Indexadores
facebook
Keywords
Information
For Authors