Environmental education strategies applied to the caatinga

Authors

  • Dione Dulcinea dos Santos Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco
  • Maria Núbia Medeiros de Araújo Frutuoso IFPE

DOI:

https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15690

Keywords:

Sustainability, Transdisciplinarity, Caatinga

Abstract

This work aimed to systematize innovative environmental education strategies that are being used and that can contribute to the preservation of the caatinga biome. This is a qualitative research that used bibliographical research and thematic analysis as a methodological strategy under an exploratory bias. The identified studies bring relevant proposals to environmental education and management and deal with themes related to the flora and fauna of the biome, as well as environmental education practices and the use of games to foster interest and environmental awareness of the subjects. Such strategies can be applied transversally to other thematic learning axes. 

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Author Biographies

Dione Dulcinea dos Santos, Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco

Mestra em gestão ambiental pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia de Pernambuco (IFPE). Engenheira civil pela Universidade de Pernambuco (UPE). Engenheira de segurança do trabalho.Técnica em segurança do trabalho formada pelo IFPE, tendo interesse profissional em atuar na área de engenharia civil com enfoque em segurança do trabalho, gestão ambiental e tecnologia e inovações ambientais.

Maria Núbia Medeiros de Araújo Frutuoso, IFPE

Graduated in Pedagogy from the Federal University of Pernambuco (1997), Master's in Education from the Federal University of Pernambuco (2002)Doctorate in Education Sciences - Université Lumière Lyon 2 France (2009),Post Doctorate in Education from Université Lumière Lyon 2

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Published

2024-08-13

How to Cite

Dulcinea dos Santos, D., & Medeiros de Araújo Frutuoso, M. N. (2024). Environmental education strategies applied to the caatinga. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, 41(2), 320–338. https://doi.org/10.14295/remea.v41i2.15690