O conhecimento escrito sobre Educação Ambiental em trabalhos de pesquisa de Honduras, Peru, e Brasil

Authors

DOI:

https://doi.org/10.14295/remea.v39i3.14878

Keywords:

Educação Ambiental, Produção de conhecimento, escrita acadêmica.

Abstract

Our objective with this article is to discuss the circulation and appropriation of knowledge about Environmental Education in dissertations and theses produced in Latin America. We understand that, when linked to other areas of knowledge, knowledge about Environmental Education tends to be emptied, which makes it figure in a secondary way and serving only as an element of social context, or "scenario" for established scientific ideas and content. To carry out our study, we will analyze dissertations and theses published in the last 15 years in the countries of Honduras, Peru and Brazil, observing the strategies of articulation between the specific knowledge of a mobilized area, the knowledge produced on Environmental Education and the pedagogical processes developed for its understanding. In this way, we intend to collaborate with the discussion on how scientific knowledge is disseminated in society.

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Author Biographies

Marcelo Roberto Dias, Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo

Doutorando da Faculdade de Educação da Universidade de São Paulo. Mestre pela mesma Faculdade. Atuou como professor visitante na Universidad Nacional Francisco Morazan - Tugucigalpa. É membro do Grupo de Estudos e Pesquisa Produção Escrita e Psicanálise e do projeto Dezescrita. Participou do Projeto PROCAD Disciplinas de Licenciatura voltadas para o ensino de Língua Portuguesa. Atuou como auxiliar de coordenação no projeto Ler e Escrever com alunos da USP. Dedica-se aos seguintes temas: Formação de professores; Pesquisa Acadêmica; Pesquisa na graduação; Metodologia de pesquisa; Escrita no Ensino Superior. E-mail: marcelodyas@gmail.com

Oscar Calixto La Rosa Feijoo, Universidad Nacional de Tumbes

Docente Universitario Nombrado categoría Auxiliar, con 25 años de experiencia, licenciado en Educación Física por la Universidad nacional Mayor de San Marcos, tiene conocimientos en entrenamiento deportivo, Psicomotricidad, Investigación, con grado de maestro en docencia y Gestión educativa por la Universidad Cesar Vallejo, grado de Doctor en Educación por la Universidad cesar Vallejo, se desempeña como docente auxiliar en la Universidad Nacional de Tumbes.

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Published

2022-12-16

How to Cite

Dias, M. R., & Calixto La Rosa Feijoo, O. (2022). O conhecimento escrito sobre Educação Ambiental em trabalhos de pesquisa de Honduras, Peru, e Brasil. REMEA - Revista Eletrônica Do Mestrado Em Educação Ambiental, 39(3), 15–34. https://doi.org/10.14295/remea.v39i3.14878

Issue

Section

Dossiê temático: Produção acadêmica em Educação Ambiental