Um relato sobre orientações em modelagem no mestrado em educação ambiental da FURG

Authors

  • Arion de Castro Kurtz dos Santos

Abstract

This paper presents an overview of the researches carried out in the Post-graduation Program in Environmental Education (EA) at FURG. Four out of eight theses used a semi-quantitative/quantitative, modeling and deal with the use of computational tools; the remaining four were qualitative and tried to collect students’ conceptions of certain issues. The ones that regarded the use of computers presented an analysis of the tools used for EE and pointed out the good results the software has made feasible. The other four consider proposals for EE or give suggestions/recommendations on the topic for school syllabuses. Some theses arrived at results that show the common-sense reasoning students make outside school.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Arion de Castro Kurtz dos Santos

Atualmente é professor titular da Fundação Universidade Federal do Rio Grande. Tem experiência no ensino de Física Geral (graduação) e Princípios de Sistemas (pós-graduação), na pesquisa em Educação Ambiental com ênfase nas modelagens qualitativa, semiquantitativa e quantitativa, e também na Informática Educativa tendo como base a Dinâmica de Sistemas. Possui doutorado em Science Education - University of London (1992) revalidado no Brasil como doutorado em Educação pela Pontifícia Universidade Católica do Rio Grande do Sul (2003).

Mais informações: Currículo Lattes

How to Cite

dos Santos, A. de C. K. (2009). Um relato sobre orientações em modelagem no mestrado em educação ambiental da FURG. Ambiente & Educação: Revista De Educação Ambiental, 10(1). Retrieved from https://seer.furg.br/ambeduc/article/view/1068

Issue

Section

Artigos